Pictures
01
02
03
04
05
06
07
08
09
Info

Category: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

Az utóbbi években folyamatosan terítéken volt a 3-as metró teljes vonalának egyre égetőbb felújítása, ám Budapest vezetése végül megállapodott a kormánnyal, így a szerelvények rekonstrukciója ezév első felében elkezdődhet. Mindemellett viszont az a húsz állomás is megújításra vár, ami egyelőre évtizedekkel ezelőtti formájában fogadja az utasokat. A tömegközlekedő budapestiek számára az évek során a megállók szinte kultikus csomópontokká váltak, dacára annak, hogy a színes, műanyag hatást keltő ülések és „retro” várakozó helyiségek a legkevésbé sem felelnek meg a XXI. századi követelményeknek. A felvételek Budapesten az M3 vonalán készültek 2014-ben.
01
Az 1970-ben kezdődő 3-as metró építkezés alatt a Nyugati térnél a Kővári György által tervezett aluljárórendszer épült ki, ami két lejáratot is biztosít a peronokhoz: a Váci út és a Nagykörút felől.

Category: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

Az utóbbi években folyamatosan terítéken volt a 3-as metró teljes vonalának egyre égetőbb felújítása, ám Budapest vezetése végül megállapodott a kormánnyal, így a szerelvények rekonstrukciója ezév első felében elkezdődhet. Mindemellett viszont az a húsz állomás is megújításra vár, ami egyelőre évtizedekkel ezelőtti formájában fogadja az utasokat. A tömegközlekedő budapestiek számára az évek során a megállók szinte kultikus csomópontokká váltak, dacára annak, hogy a színes, műanyag hatást keltő ülések és „retro” várakozó helyiségek a legkevésbé sem felelnek meg a XXI. századi követelményeknek. A felvételek Budapesten az M3 vonalán készültek 2014-ben.
02
Legmélyebbre a Kálvin téri megállót építették, 28,4 méterrel a felszín alá. Az északi falon Illyés Gyula vörös mészkő kompozíciója az egykori városfal részeként épített Kecskeméti kapu emlékjele.

Category: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

Az utóbbi években folyamatosan terítéken volt a 3-as metró teljes vonalának egyre égetőbb felújítása, ám Budapest vezetése végül megállapodott a kormánnyal, így a szerelvények rekonstrukciója ezév első felében elkezdődhet. Mindemellett viszont az a húsz állomás is megújításra vár, ami egyelőre évtizedekkel ezelőtti formájában fogadja az utasokat. A tömegközlekedő budapestiek számára az évek során a megállók szinte kultikus csomópontokká váltak, dacára annak, hogy a színes, műanyag hatást keltő ülések és „retro” várakozó helyiségek a legkevésbé sem felelnek meg a XXI. századi követelményeknek. A felvételek Budapesten az M3 vonalán készültek 2014-ben.
03
A Deák téri állomás kiépítése az evangélikus templom megőrzése miatt az egyik legnagyobb kihívást jelentette. A tervek szerint a József Attila utca felé is épült volna kijárat, ám az sosem készült el.

Category: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

Az utóbbi években folyamatosan terítéken volt a 3-as metró teljes vonalának egyre égetőbb felújítása, ám Budapest vezetése végül megállapodott a kormánnyal, így a szerelvények rekonstrukciója ezév első felében elkezdődhet. Mindemellett viszont az a húsz állomás is megújításra vár, ami egyelőre évtizedekkel ezelőtti formájában fogadja az utasokat. A tömegközlekedő budapestiek számára az évek során a megállók szinte kultikus csomópontokká váltak, dacára annak, hogy a színes, műanyag hatást keltő ülések és „retro” várakozó helyiségek a legkevésbé sem felelnek meg a XXI. századi követelményeknek. A felvételek Budapesten az M3 vonalán készültek 2014-ben.
04
Az építkezés alatt többször volt beomlás: az egyik a Ferenciek terénél, ahol két munkás az üregben rekedt, s kis híján odavesztek. Szerencséjükre a homok omlása megállt, így ki tudták őket menteni.

Category: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

Az utóbbi években folyamatosan terítéken volt a 3-as metró teljes vonalának egyre égetőbb felújítása, ám Budapest vezetése végül megállapodott a kormánnyal, így a szerelvények rekonstrukciója ezév első felében elkezdődhet. Mindemellett viszont az a húsz állomás is megújításra vár, ami egyelőre évtizedekkel ezelőtti formájában fogadja az utasokat. A tömegközlekedő budapestiek számára az évek során a megállók szinte kultikus csomópontokká váltak, dacára annak, hogy a színes, műanyag hatást keltő ülések és „retro” várakozó helyiségek a legkevésbé sem felelnek meg a XXI. századi követelményeknek. A felvételek Budapesten az M3 vonalán készültek 2014-ben.
05
A teljes vonal első szakaszát a Nagyvárad térig 1980. márciusában avatták fel, majd a forgalom is elindult a 4,7 kilométeres pályarészen. Egy szerelvény ekkor még csak négy kocsival közlekedett.

Category: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

Az utóbbi években folyamatosan terítéken volt a 3-as metró teljes vonalának egyre égetőbb felújítása, ám Budapest vezetése végül megállapodott a kormánnyal, így a szerelvények rekonstrukciója ezév első felében elkezdődhet. Mindemellett viszont az a húsz állomás is megújításra vár, ami egyelőre évtizedekkel ezelőtti formájában fogadja az utasokat. A tömegközlekedő budapestiek számára az évek során a megállók szinte kultikus csomópontokká váltak, dacára annak, hogy a színes, műanyag hatást keltő ülések és „retro” várakozó helyiségek a legkevésbé sem felelnek meg a XXI. századi követelményeknek. A felvételek Budapesten az M3 vonalán készültek 2014-ben.
06
A Corvin negyed állomás építésekor a fúrópajzs felett beomlott az alagút, mivel folyós homokhoz érkeztek – a Nagykörút vonalában ugyanis valaha a Duna egyik mellékága folyt.

Category: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

Az utóbbi években folyamatosan terítéken volt a 3-as metró teljes vonalának egyre égetőbb felújítása, ám Budapest vezetése végül megállapodott a kormánnyal, így a szerelvények rekonstrukciója ezév első felében elkezdődhet. Mindemellett viszont az a húsz állomás is megújításra vár, ami egyelőre évtizedekkel ezelőtti formájában fogadja az utasokat. A tömegközlekedő budapestiek számára az évek során a megállók szinte kultikus csomópontokká váltak, dacára annak, hogy a színes, műanyag hatást keltő ülések és „retro” várakozó helyiségek a legkevésbé sem felelnek meg a XXI. századi követelményeknek. A felvételek Budapesten az M3 vonalán készültek 2014-ben.
07
Az építkezéskor az Egyetemi Könyvtár épülete süllyedni kezdett, így a diákokat ki kellett tiltani a helyiségekből. Végül 300 köbméternyi faanyag beépítésével megerősítették a boltozatokat.

Category: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

Az utóbbi években folyamatosan terítéken volt a 3-as metró teljes vonalának egyre égetőbb felújítása, ám Budapest vezetése végül megállapodott a kormánnyal, így a szerelvények rekonstrukciója ezév első felében elkezdődhet. Mindemellett viszont az a húsz állomás is megújításra vár, ami egyelőre évtizedekkel ezelőtti formájában fogadja az utasokat. A tömegközlekedő budapestiek számára az évek során a megállók szinte kultikus csomópontokká váltak, dacára annak, hogy a színes, műanyag hatást keltő ülések és „retro” várakozó helyiségek a legkevésbé sem felelnek meg a XXI. századi követelményeknek. A felvételek Budapesten az M3 vonalán készültek 2014-ben.
08
Az 1982-es, az akkori kor házibulijainak slágerévé vált, azóta pedig halhatatlanná lett Hűtlen című dal videóklipjét az Edda Művek a Kőbánya-Kispest metróállomáson forgatta.

Category: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

Az utóbbi években folyamatosan terítéken volt a 3-as metró teljes vonalának egyre égetőbb felújítása, ám Budapest vezetése végül megállapodott a kormánnyal, így a szerelvények rekonstrukciója ezév első felében elkezdődhet. Mindemellett viszont az a húsz állomás is megújításra vár, ami egyelőre évtizedekkel ezelőtti formájában fogadja az utasokat. A tömegközlekedő budapestiek számára az évek során a megállók szinte kultikus csomópontokká váltak, dacára annak, hogy a színes, műanyag hatást keltő ülések és „retro” várakozó helyiségek a legkevésbé sem felelnek meg a XXI. századi követelményeknek. A felvételek Budapesten az M3 vonalán készültek 2014-ben.
09
A Lehel tér – Árpád híd közötti 1,8 kilométeres szakaszt 1984-ben adták át. Az építkezéskor 35 méteresre szélesítették az Árpád hidat, majd a két végén kiépítették a felül- és aluljárórendszert.