Képek
Veteránok a Kőbányai buszgarázsban
A hetvenes évek
Hárommillió
Vaskor
Délutáni csúcs
Hungaroszaurusz
Csapatkivonás
Szocialista internacionalista
Lejárt az idő
Búcsúzunk tőled Iván
Info

Kategória: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

2012. december 31-én került kivonásra a BKV legöregebb szolgálatban lévő gumikerekű tömegközlekedési járműve, a ZiU-9-es szovjet trolibusz. A budapesti tömegközlekedési vállalat elöregedett eszközei azon túl, hogy már-már élő múzeumként működtek, egész egyszerűen konzerválták a rendszerváltás előtti Budapest hangulatát. A hosszúra nyúlt, évtizedekig húzódó, lassú fejlesztések miatt még 2012-ben is közlekedő öreg trolik, számos helyen 30 éve változatlan "tereken" haladva végig akaratlanul is megidézték a Kádár rendszer vizuális élményét.
Veteránok a Kőbányai buszgarázsban
A BKV trolibuszparkja -a vállalat többi ágazatához hasonlóan- elöregedett. A kivonás előtt a járműpark kétharmada 20 évesnél öregebb jármű volt, a most kivont szovjet trolik átlagéletkora több mint 30

Kategória: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

2012. december 31-én került kivonásra a BKV legöregebb szolgálatban lévő gumikerekű tömegközlekedési járműve, a ZiU-9-es szovjet trolibusz. A budapesti tömegközlekedési vállalat elöregedett eszközei azon túl, hogy már-már élő múzeumként működtek, egész egyszerűen konzerválták a rendszerváltás előtti Budapest hangulatát. A hosszúra nyúlt, évtizedekig húzódó, lassú fejlesztések miatt még 2012-ben is közlekedő öreg trolik, számos helyen 30 éve változatlan "tereken" haladva végig akaratlanul is megidézték a Kádár rendszer vizuális élményét.
A hetvenes évek
Az első ZiU-9-es szovjet trolik 1975-ben érkeztek Budapestre, a most kivontak közül a legidősebb 34 éves volt

Kategória: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

2012. december 31-én került kivonásra a BKV legöregebb szolgálatban lévő gumikerekű tömegközlekedési járműve, a ZiU-9-es szovjet trolibusz. A budapesti tömegközlekedési vállalat elöregedett eszközei azon túl, hogy már-már élő múzeumként működtek, egész egyszerűen konzerválták a rendszerváltás előtti Budapest hangulatát. A hosszúra nyúlt, évtizedekig húzódó, lassú fejlesztések miatt még 2012-ben is közlekedő öreg trolik, számos helyen 30 éve változatlan "tereken" haladva végig akaratlanul is megidézték a Kádár rendszer vizuális élményét.
Hárommillió
A leszerelt trolik között állítólag több busz is közel hárommillió kilométert futott, ez olyan mintha négyszer mentek volna el velük a Holdra és vissza

Kategória: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

2012. december 31-én került kivonásra a BKV legöregebb szolgálatban lévő gumikerekű tömegközlekedési járműve, a ZiU-9-es szovjet trolibusz. A budapesti tömegközlekedési vállalat elöregedett eszközei azon túl, hogy már-már élő múzeumként működtek, egész egyszerűen konzerválták a rendszerváltás előtti Budapest hangulatát. A hosszúra nyúlt, évtizedekig húzódó, lassú fejlesztések miatt még 2012-ben is közlekedő öreg trolik, számos helyen 30 éve változatlan "tereken" haladva végig akaratlanul is megidézték a Kádár rendszer vizuális élményét.
Vaskor
A kezelőszervek az autózás hőskorát idézik, a féket bal lábbal kell kezelni,mégis sok sofőr szerette egyszerűsége, mérete és az orosz eszközökre általában jellemző elnagyolt puritán praktikusság miatt

Kategória: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

2012. december 31-én került kivonásra a BKV legöregebb szolgálatban lévő gumikerekű tömegközlekedési járműve, a ZiU-9-es szovjet trolibusz. A budapesti tömegközlekedési vállalat elöregedett eszközei azon túl, hogy már-már élő múzeumként működtek, egész egyszerűen konzerválták a rendszerváltás előtti Budapest hangulatát. A hosszúra nyúlt, évtizedekig húzódó, lassú fejlesztések miatt még 2012-ben is közlekedő öreg trolik, számos helyen 30 éve változatlan "tereken" haladva végig akaratlanul is megidézték a Kádár rendszer vizuális élményét.
Délutáni csúcs
A buszok nem feleltek meg a modern kor igényeinek, az utastér ülésein nehezen fért el két felnőtt, a belső tér elrendezése korántsem volt ideális

Kategória: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

2012. december 31-én került kivonásra a BKV legöregebb szolgálatban lévő gumikerekű tömegközlekedési járműve, a ZiU-9-es szovjet trolibusz. A budapesti tömegközlekedési vállalat elöregedett eszközei azon túl, hogy már-már élő múzeumként működtek, egész egyszerűen konzerválták a rendszerváltás előtti Budapest hangulatát. A hosszúra nyúlt, évtizedekig húzódó, lassú fejlesztések miatt még 2012-ben is közlekedő öreg trolik, számos helyen 30 éve változatlan "tereken" haladva végig akaratlanul is megidézték a Kádár rendszer vizuális élményét.
Hungaroszaurusz
20 éve még 100-nál is több ZiU volt Budapesten, tavaly már csak 17. Három busz azonban megmarad, többek között azért mert primitív vezérlése miatt csak ez képes letörni a felsővezetékre fagyott jeget

Kategória: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

2012. december 31-én került kivonásra a BKV legöregebb szolgálatban lévő gumikerekű tömegközlekedési járműve, a ZiU-9-es szovjet trolibusz. A budapesti tömegközlekedési vállalat elöregedett eszközei azon túl, hogy már-már élő múzeumként működtek, egész egyszerűen konzerválták a rendszerváltás előtti Budapest hangulatát. A hosszúra nyúlt, évtizedekig húzódó, lassú fejlesztések miatt még 2012-ben is közlekedő öreg trolik, számos helyen 30 éve változatlan "tereken" haladva végig akaratlanul is megidézték a Kádár rendszer vizuális élményét.
Csapatkivonás
Az utolsó napokban már csak a 72, 74, 76, 78-as viszonylaton közlekedtek menetrend szerint

Kategória: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

2012. december 31-én került kivonásra a BKV legöregebb szolgálatban lévő gumikerekű tömegközlekedési járműve, a ZiU-9-es szovjet trolibusz. A budapesti tömegközlekedési vállalat elöregedett eszközei azon túl, hogy már-már élő múzeumként működtek, egész egyszerűen konzerválták a rendszerváltás előtti Budapest hangulatát. A hosszúra nyúlt, évtizedekig húzódó, lassú fejlesztések miatt még 2012-ben is közlekedő öreg trolik, számos helyen 30 éve változatlan "tereken" haladva végig akaratlanul is megidézték a Kádár rendszer vizuális élményét.
Szocialista internacionalista
Oroszországban és a szovjet utódállamokban továbbra is közlekednek ilyen ZiU trolik, jellemzően újabb típusok, mint a nálunk most kivonásra kerültek

Kategória: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

2012. december 31-én került kivonásra a BKV legöregebb szolgálatban lévő gumikerekű tömegközlekedési járműve, a ZiU-9-es szovjet trolibusz. A budapesti tömegközlekedési vállalat elöregedett eszközei azon túl, hogy már-már élő múzeumként működtek, egész egyszerűen konzerválták a rendszerváltás előtti Budapest hangulatát. A hosszúra nyúlt, évtizedekig húzódó, lassú fejlesztések miatt még 2012-ben is közlekedő öreg trolik, számos helyen 30 éve változatlan "tereken" haladva végig akaratlanul is megidézték a Kádár rendszer vizuális élményét.
Lejárt az idő
Három évtized sok idő, üzemeltetésük több szempontból is rendkívül gazdaságtalan volt: egy utasra vetítve kétszer annyi áramot használtak el, mint modern társaik

Kategória: 12. Társadalomábrázolás, dokumentarista fotográfia (sorozat)

2012. december 31-én került kivonásra a BKV legöregebb szolgálatban lévő gumikerekű tömegközlekedési járműve, a ZiU-9-es szovjet trolibusz. A budapesti tömegközlekedési vállalat elöregedett eszközei azon túl, hogy már-már élő múzeumként működtek, egész egyszerűen konzerválták a rendszerváltás előtti Budapest hangulatát. A hosszúra nyúlt, évtizedekig húzódó, lassú fejlesztések miatt még 2012-ben is közlekedő öreg trolik, számos helyen 30 éve változatlan "tereken" haladva végig akaratlanul is megidézték a Kádár rendszer vizuális élményét.
Búcsúzunk tőled Iván
Kivonásukkal tovább halványul egy korszak vizuális maradványa. Lassan de fokozatosan tűnnek el a Kádár rendszer Budapestjének utcaképét alapvetően meghatározó elemek. Viszlát ZiU!